dimarts, 18 de maig del 2021

Turons de Malgrat: El Castell, Muntanya de Can Palomeres, Valldejuli i Montagut - Maresme

Aparquem a l'avinguda dels Països Catalans de Malgrat i pels carrers anem al Parc del Castell on hi ha la Torre del Castell, bonic parc i els carrers que baixen del turó conviden a passejar i així ho hem fet.

Tornem a la rotonda, prop d'on hem deixat el cotxe, passem per sota la N-II i seguim pel carrer perpendicular, ja a les afores de Malgrat anem per una pista, la seguim fins trobar la boca de la mina, està tapiada, tornem enrera fins a la casa enrunada, agafem la pista que ens portarà a les altres boques de la mina, dalt de la muntanya de Can Palomeres.

Les altres dues boques es pot entrar, al menys el tram que ho hem fet nosaltres, seguim pujant fins dalt la Muntanya de Can Palomeres, seguim els camins direcció a la torre de comunicacions que ja des de lluny podem veure, està dalt del Turó de Valldejuli.

Comencem baixada, planeja per La Balconada, una urbanització de torres, pugem cap a la Torre Montagut, està en mal estat i vallada, tornem enrera fins al primer carrer, baixem fins a una ample pista, la seguim, agafem u corriol passem pel Turó de Mas Aragall i el corriol ens porta fins a retrobar el camí de pujada, el seguim, tornem a passar per sota la N-II i d'aquí al cotxe.