divendres, 7 de maig del 2021

La Febró: avencs i gorgs - Baix Camp

Dijous dia 6 de maig de 2021

Els Avencots dels Motllats de la Pona i Avencs de La Febró

Aparquem a l'entrada de La Febró, baixem cap al torrent i tornem a pujar per l'altra ribera fins a la carretera T-704, la seguim cap a la nostra dreta fins a trobar una pista a la nostra esquerra, la seguim fins a un corriol també a l'esquerra, arribem pista, l'anem seguint fins a trobar un corriol, poc visible, a la nostra dreta, que ens porta i ens guia, amb pedrons, pels Avencots dels Motllats de la Pona, molt interessant i curiós congost estret i laberíntic.
En sortim i per un corriol tornem a la pista  que havíem deixat per entrar als avencots (una mica més amunt). La seguim cap a la dreta fins a trobar el camí per anar als Avencs de La Febró.
Voltem per trobar una entrada de fàcil accés. Entrem a un avenc curtet i en tornem a sortir. Resseguint els diferents corriols, a l'extrem oposat segons veníem trobem un corriol que ens baixa a l'avenc més llarg que vam trobar on hi ha la cova gran (no hi vam entrar). Recorrem aquest congost estret i profund de punta a punta, al final trobem una cavitat, creiem que sense material no podem baixar i a la nostra dreta hi ha uns 14 graons molt verticals i amb un cable al costat per poder sortir. Nosaltres decidim tornar enrera i sortir pel mateix lloc on hem entrat.
Seguim corriol i PR fins a la pista, agafem drecera PR, tornem a la pista, la seguim fins a la carretera
que ens porta a La Febró.

Track d'aquest itinerari. Avencs de la Febró (El track ha estat retocat per treure els punts que s'havien fet al perdre senyal degut a les altes parets del voltant)
Recorregut 8,400 km
Desnivell 400 m aprox
Temps emprat, parades a part, de 4 hores
Gràfica de la sortida:

Divendres dia 7 de maig de 2021

Cova Serena i Gorgs de La Febró

Sortim des del parquing de l'entrada de La Febró, travessem tot el poble i anem baixant per una pista cap al riu de la Febró, travessem el torrent i seguim marques i pista, a la bifurcació seguim el de la nostra dreta i anem resseguint el riu, passem per baumes i arribem a la cova Serena a banda i banda del riu, després de fer forces fotos seguim corriol, a l'arribar a encreuament de camins amb indicador anem cap al Molí d'Esquirola, molt enderrocat, tornem enrera fins a l'encreuament i ara escollim camí dels gorgs.
El primer que trobem és el Gorguina, ens costa arribar al peu del gorg i salt d'aigua, travessem el riu i per darrere d'unes roques trobem el pas.
Tornem enrera i sense travessar el riu seguim el corriol per anar cap als altres gorgs, seguim marques, fem pujades i baixades, arribem a una pista, la seguim cap a la nostra esquerra, tornem a corriols senyalitzats fins arribar al Gorg Gros o Gorg del Mas dels Frares, molt poca aigua, travessem el gorg i anem cap a la nostra dreta per anar al Gorguet que està a pocs metres, aquest té aigua i un petit salt. Tornem enrera fins a l'indicador i seguim GR.
El corriol va pujant, en porta a una pista, la seguim fins arribar a un revolt on trobem una altra pista, anem cap a la dreta i deixem el GR, anem seguint fins arribar a l'encreuament que hem passat a l'anada i des d'aquí desfem camí fins a La Febró.

Track d'aquest recorregut. Gorgs de La Febró   (El track ha estat retocat per treure els punts que s'havien fet al perdre senyal degut a les altes parets del voltant)