diumenge, 28 de febrer del 2021

La Mola de Sant Sadurní de Gallifa - Vallès Occidental

Sortim de casa i anem cap a Castellar, Sant Llorenç Savall, Gallifa, no entrem a la població, seguim direcció Sant Feliu de Codines i al km 12,5, a la nostra esquerra hi ha l'entrada de Can Roca, aparquem.

Seguim per la pista que porta a la masia, fins arribar al pont que travessa el Torrent dels Sots de la Roca, abans de travessar-lo deixem la pista i seguim recta per un corriol. Aquest corriol va fent ziga zagues pel torrent. Deixem corriols que anem trobant, 2 a l'esquerra, 1 a la dreta.

Arribem a un encreuament i anem cap a l'esquerra i a pocs metres cap a la dreta, seguim fins el Coll de Termes, seguim cap a la nostra esquerra. Anem seguint el camí, a trams més ample, trams més estret, el torrent el tenim a la nostra esquerra, deixem una pista a la nostra esquerra i al cap d'uns 100 metres agafem un corriol que baixa al torrent, el travessem i pugem per l'altre costat, trobem una nova pista i anem a l'esquerra, deixem una pista a la dreta.

La pista que seguim s'ha convertit en corriol, deixem corriol a la dreta, un altre a l'esquerra, el camí gira i passa a l'altra costat del torrent, anem seguint camí.

Deixem camí a la dreta, arribem al Coll de Sant Sadurní, encreuament de pistes i amb indicadors.

Nosaltres anem rectes per un corriol que et porta dalt de La Mola de Sant Sadurní.

Arribem a dalt la Mola, fem fotos, no tenim gaire vista perquè hi ha molta calitja.

De retorn cap al cotxe, agafem un corriol que surt de davant de l'absis, forta baixada, arribem pista, seguim cap a la dreta i a pocs metres, al revolt, seguim recte per un camí ample, té un cadenat, fins a trobar a la nostra esquerra un corriol senyalitzat amb un pedró, el seguim, va baixant, girem a la dreta, passem una porta, forta baixada, al trencall de corriols anem cap a la dreta, arribem a una zona amb molts corriols i pistes, terra molt remoguda, agafem una pista que ens porta cap a la dreta, fa un revolt i deixem la pista de l'esquerra, seguim recta, deixem una pista a l'esquerra i una a la dreta, passem pel costat de la masia de La Roca, passem un pontet i anem seguint fins trobar el pont que hem passat pel costat al matí.

A partir d'aquí desfem la pista que hem fet fins arribar a la carretera i al cotxe.

Bonica i molt variada sortida.

Un altre itinerari del mateix cim de quan vam fer-lo pels 100 CIMS

Track d'aquesta sortida. La Mola de Sant Sadurní de Gallifa.
Recorregut de 12,5 km
Desnivell aprox de 500 metres.