dilluns, 14 de desembre del 2020

Turó d'en Céllecs i Turó Rodó - Maresme

Anem cap a Santa Perpètua per agafar l'autopista AP-7, la deixem a la sortida 13 per anar a Vilanova del Vallès, la Roca del Vallès, agafem la carretera d'Orrius i entre el km 3 i 4 trobem un trencall a la dreta que indica Masia Mas Céllecs, girem i aparquem prop de l'ermita de Sant Bartomeu.

Comencem a caminar seguint l'itinerari Ruta Prehistòrica, molt ben senyalitzada la deixem per girar a la nostra dreta i seguim per una pista més estreta que ens porta al Turó de Mataró on hi ha una torre de vigilància anomenada Torre d'en Céllecs, seguim el camí, retrobem la pista, passem pel Mirador de Céllecs, aviat trobem un indicador a la nostra esquerra que indica Poblat Ibèric, pugem al Turó de Céllecs i a prop hi ha les restes.
Baixem a la pista i anem fins el Turó Rodó, ple d'antenes, el vèrtex està enfilat dalt d'unes roques.

Baixem per un corriol que hi ha entre les dues antenes, baixada ràpida i dreta, trobem un corriol i anem cap a l'esquerra, anem revoltant el turons que hem fet per camins més amples fins arribar a l'ermita de Sant Bartomeu on tenim el cotxe.

Track d'aquest itinerari. Turó Cèllecs i Turó Rodó
Recorregut de 4,7 km
Desnivell de 180 metres
Durada 1 h 30 minuts parades a part.