dilluns, 2 de novembre del 2020

Volta per Montserrat - Baix Llobregat, Anoia

Recollim a l'Anna i ens dirigim cap a Terrassa, anem direcció Manresa i girem per anar cap a Monistrol de Montserrat, passat aquesta població girem cap a la nostra dreta per arribar-nos a Collbató,.

Travessem el poble i per pistes anem a la Vinya Nova, on aparquem.

Ja a peu seguim la pista cap el Bruc fins a trobar el camí dels Francesos, és un PR senyalitzat, comença amb un camí ampla, passem una tanca i anem pujant, aviat es converteix amb un corriol pedregós, el corriol fa moltes "S" i arribem al coll de l'Ajaguda.

Deixem el PR i agafem un corriol que surt de la part alta del coll cap a la nostra dreta, ens porta a la canal del Migdia, molt malmesa per les grans pluges, arbres caiguts, corriols esborrats, algunes fites que indiquen el millor lloc per passar. La canal ha estat dificultosa i cansada de pujar-la, hem arribat al coll de Migdia i hem decidit canviar la ruta prevista.

Hem tornat enrere fins trobar el PR que va cap a Sant Jeroni, l'hem seguit, ben senyalitzat, també es notava els efectes de l'aigua, després de passar pel costat de la Roca del Camell, hem arribat al trencall de Sant Jeroni, nosaltres hem girat a la nostra dreta i hem començat a baixar, seguint aquest corriol i PR hem arribat al Coll de l'Ajaguda, hem baixat altra cop pel Camí del Francesos cap a la Vinya Nova on teníem el cotxe.

Recorregut de 8 km aproximadament, amb un desnivell de 700 metres i hem estat 3 hores i 3/4, parades a part.