dissabte, 8 de juny del 2024

Montcau i Roca Encavalcada - Vallès Occidental

Em passen a buscar i anem cap a Matadepera a buscar la carretera Bv-1221 per anar cap el Coll d'Estenalles, abans d'arribar, a mà esquerra hi ha un gran aparcament on deixem el cotxe.

Comencem a caminar per la pista asfaltada del costat del Centre d'Interpretació del Coll d'Estenalles, anem seguint i pujant fins que a la nostra esquerra surt un camí, ben indicat amb plafons, per pujar al Montcau.
Anem seguint el camí ben marcat per cordes banda i banda, anem pujant, a l'arribar al peu de la roca pugem "pel dret" fins dalt el Montcau, on hi ha un vèrtex geodèsic i una taula d'orientació.
Avui fa molt vent, mengem i bevem una mica i anem cap a vall. Hi ha molta calitja i no podem gaudir de la gran panoràmica.

El primer tram de roca passem pel mateix lloc però a l'arribar el camí el seguim cap a Coll d'Eres. Seguim per la Carena del Pagès fins a trobar, a la nostra esquerra, el corriol per anar a la Roca Encavalcada, a l'arribar al mirador agafem un corriol de la dreta, aviat veiem que anem malament i baixem avall i a l'esquerra fins a trobar el camí bo, ja som a la Roca, bonica vista.
Tornem cap a la Carena del Pagès, ara pel camí bo, a l'arribar a la carena anem cap a la dreta, aviat agafem un corriol a l'esquerra que ens portarà fins a la carretera i a l'aparcament on tenim el cotxe.