dilluns, 2 de maig del 2022

Pantà d'Ulldecona - Montsià

A les 9 sortim de La Ràpita i marxem cap el pantà d’Ulldecona, comença a ploure però decidim no canviar els plans. Al cap d’uns km para de ploure i fa ullades de sol.

El track diu volta al pantà d’Ulldecona però en realitat és «volta per un braç del pantà d’Ulldecona». Aquesta volta està senyalitzada al revés de com l’hem fet nosaltres.

Aparquem prop de la pressa davant d’un restaurant. Portàvem dos tracks però veient com està el cel decidim fer el curt. (5 km aprox i 160 m de desnivell)

El camí, senyalitzat, el comencem prop del restaurant en forta pujada, segueix pujant més suaument, bona panoràmica del pantà, seguim pel corriol, deixem el trencall de les mines de ferro, arribem a les restes del Corral de les Tones, baixem cap a la Platgeta, seguim corriol fins al forn de vidre, no es pot visitar, està tancat.

Travessem el riuet del cap del pantà i ara el voregem per l’altre costat, el camí ens porta fins a una àrea de picnic, pugem cap a la carretera, passem pel pont i arribem on hem aparcat el cotxe.

Bonica ruta, gens exigent.

Track d'aquest itinerari. Volta al Pantà d'Ulldecona.
Recorregut de 6 km, 200 metres de desnivell i 2 hores de caminada.