dijous, 1 d’octubre del 2020

Rasos de Peguera - Berguedà

Aproximació en cotxe:
Sortim de Sabadell, passem per Terrassa, Manresa, Berga, al sortir d'aquesta població veiem el trencall, a la nostra esquerra, que indica Rasos de Peguera, anem seguint la carretera i els indicadors dels Rasos, aquesta carretera és estreta i amb revolts, es va enfilant fins  arribar a un gran aparcament i s'acaba la carretera.

Itinerari a peu:
Al final de l'aparcament comença una pista en bastant mal estat, després millora. L'anem seguint fins a trobar un pal indicador que marca cap a la nostra dreta Peguera seguint un PR, seguim les marques, fa pujada fins dalt el Tossal, passem pel bosc, aviat es veu el poble enderrocat, passem pels prats, ens acostem al cementiri i l'ermita, anem cap a les cases que queden, estan enfilades prop d'un gran rocam.
Tornem a baixar fins a la pista.

Retorn:
Seguim la pista, deixem un indicador a la nostra esquerra que marca per corriol Rasos de Peguera, seguim la pista, arribem a una nova pista asfaltada i l'anem seguint, marxa cap a l'esquerra, s'acaba l'asfalt, arribem al punt on havíem deixat la pista i repetim tot el camí que havíem fet a l'anada.

Track d'aquest itinerari. Peguera
Sortida de 8 km aprox.
Desnivell 300 metres
Durada 2h 3/4 parades a part.