dimarts, 5 d’agost del 2014

De Gombrèn al Gorg del Banyut

Aproximació en cotxe:
Hem anat fins a Campdevànol per les carreteres C-17 i N-260, en aquesta població hem girat a la nostra esquerra per anar fins a Gombrèn per la carretera G-401, hem aparcat a l'entrada del poble.

Itinerari a peu:
Hem anat fins a l'església i hem seguit el carrer que hi ha al seu costat dret, hi ha senyal de "el camí" de color vermell i les marques i indicacions de Montgrony.
Hem anat seguint aquestes marques i indicacions fins a trobar un camí que marxa cap a la nostra esquerra de Can Pomanell, passem pel costat de la casa, seguim el corriol amb tendència esquerra, sense perdre alçada fins a la carena del davant, perdem el corriol, l'herba no el deixa veure, arribem al coll, a la nostra esquerra queden les roques anomenades Castell de les Dames, seguim planejant ara cap a la dreta, intuint el camí, arribem a les roques de la cinglera i anem pujant cap a la dreta, arribem a un ampli coll/clariana, anem cap a l'esquerra fins a Ca la Pera, la deixem a la nostra esquerra, ara anem baixant fent ziga-zagues buscant corriols que ens ajudin a baixar, arribem a uns grans prats amb pendent, prop de la carretera, els travessem per la part baixa i un corriol ens porta seguint el torrent cap al molí i al gorg.

Retorn:
Tornem per la carretera, al trencall anem direcció Gombrèn, després del revolt i quasi al final barana carretera (nostra dreta) hi ha marques marques blanquinoses que senyalen un corriol, el seguim, baixa cap el torrent, el travessem pel pont i anem cap a l'esquerra, arribem a una pista i anem cap a l'esquerra, anem seguint per la pista principal, passem tancat del bestiar i agafem pista a la nostra esquerra, no és tan bona), travessem el riu, seguim pista, tornem a travessar el riu, arribem a Can Toni, seguim pista fins els Cortals, seguim carretereta fins acabar cases i girem per un camí cap a la nostra dreta, arribem a una pista seguim cap a l'esquerra, deixem dues pistes a la nostra esquerra, passem per Can Pranset, pista encimentada, arribem a Gombrèn.

Track d'aquest recorregut. Gombrèn-Gorg Banyut-Gombrèn
 Hem trigat 3 h. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.