dimarts, 3 d’agost del 2021

La Tremoluga de Naens - Pallars Jussà

Està situada a tocar de Naens (Senterada, Pallars Jussà), al voltant del camí vell que comunica amb El Burguet.
Es preveu que la micro-reserva tingui una superfície d’unes 7 hectàrees.
Bosc mixt de frondoses dominat pel roure (Quercus pubescens), amb nombroses espècies acompanyants: til•ler de fulla petita (Tilia cordata), avellaner (Corylus avellana), cirerer (Prunus avium) o auró blanc (Acer campestre), i bosquets de trèmol (Populus tremula), espècie que dóna nom a la zona.
Presència de nombrosos arbres vells que acullen una elevada biodiversitat, i alhora generen un paisatge d’allò més evocador i tranquil•litzant.

Hem deixat el cotxe a l'encreuament d'anar cap a Naens, hem anat caminant fins a trobar l'indicador "camí vell de Burguet i Tremuluga", hem seguit el camí, hem anat a veure el Gros Roure, hem tornat al camí, hem seguit un bon tros fins girar a la nostra dreta per anar a les roques de La foradada, hem tornat un tros enrere fins al cartell de Naens, el camí ha anat baixant paral·lel al barranc de Naens fins a retrobar el camí de pujada i arribar a la carretera.
Hem anat a visitar Naens poblet molt bonic.