dissabte, 24 de novembre del 2018

Caminades per Eivissa

Hem utilitzat, principalment, aquestes web's per trobar la informació de la nostra estada per Eivissa.

Diumenge dia 25 - 11 - 18

Cala de Ses Balandres
Anem en cotxe fins a Santa Agnès de Corona, seguim la carretera de la nostra esquerra deixant la que va cap a Sant Mateu. Busquem el camí que ens portarà cap a la cala, no està indicat i fem servir el track que portem per saber on hem de deixar el cotxe i començar a caminar.
Primer hem seguit un camí ample que ens ha portat al penya-segat, ara el corriol baixava fent "S", un tram amb una escala de fusta, més avall passamans i cordes per ajudar-te a baixar.
Res massa difícil i molt divertit.
La cala molt bonica i interessant, casetes de pescadors on hi desen la barca i altres objectes necessaris per la pesca.
Hem tornat pel mateix camí.

Track d'aquest itinerari. Ses Balandres
Itinerari de 2,3 km
Desnivell acumulat de 200 m aprox
Hem estat 1h 10 minuts, parades a part.

Es Portitxol
Des d'on estàvem aparcats per anar a Ses Balandres hem tornat enrera i hem passat per Santa Agnès, Sant Mateu i cap a la urbanització Illa Blanca, hem baixat pels carrers de la urbanització i hem aparcat, també amb el track que portàvem hem localitzat el camí a seguir.
Primer hem seguit el carrer de la urbanització, després d'un revolt cap a l'esquerra l'asfalt era molt dolent ple de sots (nosaltres ja anàvem a peu) hem seguit fins el final del carrer on hi havien un parell de cotxes aparcats, a l'esquerra surtia el camí, l'hem anat seguint i sense cap problema hem arribat al Portitxol.
Molt bonic el port natural que forma El Portitxol, penya segats,  casetes de pescadors i l'aigua molt clara igual que totes les cales que hem anat.
Tornem enrere pel mateix camí.

Track d'aquest itinerari. Es Portitxol.
Itinerari de 4,4 km
Desnivell acumulat de 200 m aprox
Hem estat 1h 20 minuts, parades a part.

Dilluns dia 26 - 11 - 18

Cala Aubarca
Per arribar-hi a cala Aubarca hem passat per Santa Gertrudis de Fruitera i Sant Mateu d'Albarca, aquí hem girat cap a Sant Miquel, hem seguit la carretera fins trobar un trencall on hi havia l'indicador de Cala Aubarca, hem anat seguint indicadors fins a trobar, a mà dreta, una pista ample amb molt bon estat, lloc on començava el nostra track.
Hem aparcat i hem seguit  la pista, quan hem trobat a mà esquerra una pista amb bastant mal estat l'hem seguit, hem anat baixant fins a trobar una bifurcació, primer hem anat a l'esquerra fins a tocar mar.
Avui feia molt vent i molt mala mar.
Després hem tornat enrere fins a la bifurcació i hem anat seguint l'altre camí fins arribar el pont de pedra.
Curioses les formacions que es fan amb l'erosió, hem fet fotos i hem tornat enrera.

Track d'aquest itinerari. Cala Aubarca.
Itinerari de 6,3 km
Desnivell acumulat de 358 m aprox
Hem estat 2h, parades a part.

Dimarts dia 27 - 11 - 18

La Talaia de Sant Josep
Ens dirigim cap a Sant Josep de la Talaia amb la intenció de pujar dalt la Talaia. A l'arribar a Sant Josep hem buscat aparcament i seguint cartells hem començat la pujada.
Primer per un corriol molt ben empedrat, seguim les indicacions que trobem i passem per carrers asfaltats de la urbanització, s'acaben els carrers i seguim molt ben indicat per un corriol fins dalt. Molt bona vista.
Anem als tres turonets que fa la carena.
Tornem pel mateix corriol, a l'arribar als carrers agafem el de l'esquerra una pista que és de terra, sense cap indicació, és molt més ràpid, anem a sortir al començament del corriol empedrat i cap de poc ja som baix. Més bonica la baixada i més ràpid, no sabem perquè els indicadors et fan passar pels carrers asfaltats.

Track d'aquest itinerari. La Talaia de Sant Josep.
Itinerari de 6 km
Desnivell acumulat de 280 m aprox
Hem estat 2h, parades a part.

Cala Llentia
Des de Sant Josep anem cap a Sant Agustí des Vedrà i cala Terrida. Busquem cala Llentia, ens costa de trobar però amb l'ajuda de Google mapa i wikiloc ens hi anem acostant.
Com que els carrers de la urbanització on hem arribat estan en mal estat hem acabat anant a peu.
Finalment trobem el que buscàvem, el gran monument construït a l'aire lliure de 13 columnes, la del mig fa 24 m d'alçada. El mecenes d'aquesta obra va ser el creador del Circ de Soleil, ens arribem a la que seria la porta d'entrada.
Tornem enrera cap al cotxe pel mateix camí.

Track d'aquest itinerari. Monument de cala Llentia.
Itinerari de 2,2 km.
Les dades d'aquest track no són fiables perquè ha estat retocat, excepte la distància.

Torre de'n Rovira
Tornem enrera per la mateixa carretera i sense arribar a Sant Agustí trobem l'indicador de cales Comptes, girem i ens hi arribem.
Des de la mateixa platja es veu la Torre de'n Rovira, reseguint la vora del penya-senyat ens hi arribem.
Bonic recorregut, totalment planer i sense dificultat.
Tornem enrera pel mateix recorregut.

Track d'aquest itinerari. Torre de'n Rovira.
Itinerari de 3,7 km.
Hem caminat 1h i 7 minuts

Divendres dia 30 - 11 - 18

Estany de Sa Sal Rossa
Tornem cap a Ses Salines i a Sant Francesc de s'Estany girem cap a la nostra esquerra per agafar una ample pista, l'anem seguint fins arribar a la Torre de Sal Rossa, fem fotos, hi ha una bona vista. Tornem un tram enrera per anar fins l'estany, aparquem.
Ens acostem a l'estany per un caminet, veiem flamencs uns mica lluny, l'estany té diferent parts i fem la volta a una d'elles.
Tornem al cotxe.

Track de la volta. Estany de Sa Sal Rossa
Itinerari de quasi 2km i hem estat 1/2 h aprox. parades a part.

Pedrera Atlantis
Sortim de Sant Francesc i anem cap a Sant Josep, agafem la carretera a Es Cubells, trobem un trencall a mà dreta que indica cala d'Hort, girem, anem seguint la carretera fins a trobar a mà esquerra una ampla pista just quan comença baixar cap a cala d'Hort (hem trobat el trencall amb l'ajuda del track que portàvem).
Pista de terra ampla i en bon estat, aparquem a prop d'una rotonda. Agafem el camí de la Pedrera, primer puja una mica, després ja trobem una bona baixada, curioses les formacions que han quedat després d'extreure pedra, segons hem llegit, per fer les muralles de Dalt Vila, i per l'erosió i per la mà dels hippys.
Tornem cap el cotxe pel mateix camí, ens espera una bona pujada, el tram final agafem un altre camí i anem a sortir a la rotonda, seguim la pista, a pocs metres tenim el cotxe aparcat.

Track d'aquest itinerari. Pedrera Atlantis.
Itinerari de 1,7 km
Desnivell de 140 m aprox
Hem estat 1h, parades a part.

Torre Savinar
Deixem la Pedrera enrera i tot seguit anem a buscar la pista per arribar-nos a la Torre Savinar.
A l'hora de buscar-la ha sigut un embolic, sort que una noia ens ho ha explicat. Resulta que el camí sortia del mateix lloc que per anar a la Pedrera .....
Hem agafat altra vegada la mateixa pista i ara hem aparcat a la rotonda.
D'aquí surten varis camins, agafem el que diu propietat privada, hi ha un dibuix a terra que ens fa pensar que és el correcte, seguim el camí i ens ha portat a un gran mirador de les roques de Es Vendrà i Es Vendranell, magnífica vista.
Hem agafat un corriol a la nostra esquerra que anava pujant cap a la Torre des Savinar. La porta estava oberta i hem pujat fins dalt de tot. Un altre magnífic, mirador.
Pel mateix corriol i camí hem baixat fins el cotxe.

Track d'aquest itinerari. Torre Savinar.
Itinerari de 1,4 km Desnivell de 75 m aprox
Hem estat 35 minuts, parades a part.