dilluns, 29 d’octubre del 2018

Caminades per Fuerteventura

Calderon Hondo - 23-10-18

A la sortida de Lajares per la carretera FV-109, a mà dreta, trobem l'indicador del Calderon Hondo, hi ha un petit aparcament i deixem el cotxe.
Hi havia camells per si es vol fer l'excursió sobre d'ells.
Seguim el camí, deixem un trencall a la nostra dreta i seguim pujant pel de l'esquerra, agafem un corriol per acostar-nos a la Montaña Colorada on treien gredes, tornem enrera fins al camí.
Seguim el camí que ens porta pel costat esquerra del volcà.
Una mica més amunt surt un camí que puja tot dret fins dalt, no l'hem agafat, hem seguit fent la volta fins trobar el caminet i escales que puja fins al mirador.
Hem donat 1/2 volta al cràter, per la nostra dreta, pel perfil, tot és roca i ample, cal vigilar però no hi ha perill, hem arribat a un gros pedró que indica el lloc més alt del Calderón Hondo.
Busquem fites per baixar, hi ha un corriol que fa "Z" i és sorrenc, arribem al coll que el separa de la Montaña Colorada, seguim un corriol que puja pel llom de la montaña i baixa per l'altre costat, anem baixant fins a trobar el camí de pujada i ens arribem al cotxe.
Hem trobat a dalt un parell de cabres, uns corbs i uns esquirols ratllats, típics d'aquesta zona (una família els hi donaven menjar).

Track d'aquesta sortida. Calderón Hondo.
Itinerari de 5 km, 202 m de desnivell acumulat i 1:40 h de temps, parades a part

Ermita de Tanquito - 24-10-18

Hem sortit de Cardón per la FV-618 direcció nord buscant les indicacions per anar a l'ermita.
Hem parat abans d'hora i no hem agafat el camí correcte però aviat l'hem trobat.
Havíem d'haver anat uns metres més per la carretera fins trobar l'indicador.
A part del nostre començament tot el camí està molt fressat i ben marcat, cap dificultat per arribar a l'ermita. Bonic recorregut.
Tornem pel mateix camí.

Track d'aquesta sortida. Ermita del Tranquito.
Itinerari de 5,9 km, 213 m de desnivell acumulat i 2h de temps, parades a part

Caldera de Gairia - 24-10-18

Després de dinar a Tuineje ens disposem anar a pujar a la caldera, des de dins mateix del poble agafem la carretera FV-20 cap a la nostra dreta, la primera pista que trobem a la nostra dreta la seguim fins que s'acaba, deixem el cotxe a l'aparcament del camp de Tir.
Agafem un corriol que ens portarà fins dalt el cràter.
Tornem pel mateix camí.

Track d'aquesta sortida. Caldera de Gairia.
Itinerari de 1,9 km, 77 m de desnivell acumulat i 45min de temps, parades a part.

Isla de Lobos - 26-10-18

Des del port de Corralejo surten els ferrys per anar a la isla.
A les 10 surt el primer i nosaltres ja estaven asseguts esperant que sortís.
L'illa està separada de Fuerteventura per tant sols 3 km.
A l'arribar ens hem posat a caminar per fer tota la volta a l'illa. Hem començat per la nostra esquerra, hem passat per la Playa de Calera, hem pujat a la Montaña de La Caldera.
Els camins estan molt marcats i vas trobant cartells que et demanen que no en surtis. Per pujar a La Caldera és un caminet empedrat i uns quants graons.
La caldera és mig volcà obert cap a l'oceà, el cràter és una platgeta
Al baixar hem agafat un corriol i ens ha portat a un camí més ample fins a la platgeta de sota, per tornar hem agafat aquest camí fins a trobar el més gros que dona la volta. Aquí hi havia una cadena,  creiem, que aquesta volta cap a la platja no la podíem fer.
Hem seguit l'ample camí cap al far Martiño, on hem menjat una mica i hem seguit.
Els camins estaven molt enfangats per les pluges dels últims dies.
Hem passat per Las Lagunitas i hem anat cap al Portito, unes quantes casetes i un petit restaurant.
Hem pres una beguda i hem anat cap al Muelle, lloc on ens ha deixa el vaixell.
Hi ha una caseta de fusta amb informació de l'illa.
Hem agafat el ferry de les 4 i cap a Corralejo.

Track d'aquesta sortida. Isla de Lobos
Itinerari de 11,2 km, 130 m de desnivell acumulat i 3h, 40min de temps, parades a part.

Valle de Las Peñitas - 28-10-18

Avui el dia no semblava massa bo per caminar però ha canviat cap al migdia i ha fet un temps esplèndid.
Sortint de Pájara direcció Ajuy per la carretera FV-621 passem per Buen Paso, aquí girem a la dreta i anem cap a l'aparcament de las Peñitas, primer és asfaltat, després pista de terra, anem seguint fins que s'acaba la pista i deixem el cotxe.
Caminem seguint el track, primer és camí però aviat el deixem i anem pujant muntanya amunt pel lloc que creiem millor i anar mirant el GPS, trobem cabres que prenen el sol tranquil·lament.
Arribem a l'Arco de las Peñitas, espectacular.
Passem per dins i baixem per l'altre costat, cal vigilar però es passa bé. Si està moll millor tornar a baixar pel mateix camí.
Anem baixant fins trobar el camí cap a l'esquerra per anar a la Pressa de las Peñitas.
Abans d'arribar a la pressa trobem la Ermita de la Virgen de la Peñitas. Arribem a la pressa, la paret de pedra molt bonica, el pantà està actualment ple de sediments i no pot guardar-hi aigua. Sobre aquest pantà hi ha molta vegetació, la millor zona verda de l'illa.
Seguim un tros més pel camí que et porta a la Vega del Rio Palmas.
Tornem enrera fins al cotxe.

Track d'aquesta sortida. Valle de las Peñitas.
Itinerari de 4 km, 177 m de desnivell acumulat i 2 h de temps, parades a part.