dimarts, 4 d’agost del 2015

Prades - Ermita de l'Abellera - Prades

Itinerari circular a peu:
Sortim de la plaça de Prades pel portal de Santa Maria, travessem el carrer, anem cap a la dreta per seguir l’indicador del Camí Natural Muntanyes de Prades, passem pel carrer Sant Roc, anem seguint els indicadors dels camí natural i l’Ermita de l’Abellera, passem per la Font i l’Ermita de Sant Antoni, anem seguint les indicacions, arribem a l’asfalt, deixem a la nostra dreta el camí cap a Abellera, (després tornarem aquest punt).
Seguim l’asfalt uns 100 m, trobem trencall cap a la dreta per anar a la Roca Foradada, seguim la pista, la deixem per anar a la Font i al llac de la Roca Foradada, tornem enrera fins a la pista i seguim cap a la Roca Foradada.
Tornem enrera fins a trobar el final de l’asfalt i la pista que ens portarà a l’ermita de L’Abellera.
Anem seguint la pista i els cartells de Camí Natural i de l’Abellera, travessem carretera i tornem a seguir indicadors de camins, arribem a l’ermita de Sant Roc, seguim pista i indicadors per arribar a l’àrea de l’Abellera i a la Ermita.
Tornem enrera uns quants metres i agafem un corriol a la nostra esquerra just al començament de les escales.
Seguim corriol i pals indicador de camins.
Anem seguint el camí, arribem a una pista, anem a la dreta, passem pel costat de la Roca dels Corbs, anem seguint la pista, trobem un trencall a la nostra dreta que porta al Coll Serafí, el deixem i seguim recte.
Arribem a un trencall i seguim Camí Vell del Montblanc, un altre trencall i seguim també Camí Vell de Montblanc, en un fort revolt a la dreta agafem una drecera a la nostra esquerra senyalitzada amb un pedró, anem baixant, retrobem la pista i la tornem a seguir, agafem un camí a la nostra esquerra (el trobem a uns 50 m abans d’una barana de fusta), seguim el camí, ens porta a una pista que seguint-la arribem a Prades.

Track d'aquest itinerari. Prades- Ermita Albera
Hem fet 9 km aproximadament
Hem trigat 2 h 35 minuts parades a part.
Un desnivell acumulat de 215 m aprox.