divendres, 10 d’abril del 2015

El Gorg Negre de Gualba - Vallès Oriental

Recorregut:
Gualba - Can Prat - Central de dalt o central 2 - Gorg Negre - Pedreres de Gualba - Gualba

Aproximació en cotxe:
Sortim de l'autopista AP-7 a Sant Celoni, anem per la carretera C-35, passem Sant Celoni, seguim fins a trobar el trencall, a la nostra esquerra, de Gualba.
Seguim direcció Gualba per la BV-5115, travessem aquesta població,  seguim cartells de Riells i Parc Mediambiental. Arribem a una pista sense asfaltar i aparquem el cotxe.

Itinerari a peu:
Seguim la pista direcció Riells, sempre per pista principal, més endavant seguim direcció Can Prat, passem per davant la masia (ens queda a la nostra dreta), deixem el trencall que va dins la masia i seguim recta per la pista menys transitada.

Anem seguint el camí travessem la riera, surt un corriol a la nostra dreta que ens porta fins a un gorg i salt d'aigua, ens hi arribem, tornem enrere per seguir pel corriol que en forta pujada ens porta fins al començament de pista, anem cap a la dreta per un camínet que ens porta a la central de dalt o central 2, passem la pressa i per un corriol que va baixant arribem a la creu de ferro. Estem a sobre del gorg negra.
Per baixar al gorg cal seguir un corriol ben visible entre roques. No hi ha dificultat però cal estar atent.
Tornem enrere fins la pressa i seguim pel mateix camí que hem vingut fins trobar el començament de la pista.
Deixem a la nostra esquerra el corriol que hem pujat i seguim recte, la pista es torna corriol, anem passant per sota pals d'electricitat i sobre canonada d'aigua, anem baixant fins trobar el corriol que baixa per la nostra dreta i deixem pals electricitat i canonades, forta baixada fins trobar una pista, seguim a la dreta, deixem trencalls i anem baixant sempre pista principal, passem per davant Les Pedreres de Gualba,  seguim la pista fins arribar al punt de sortida o inici d'itinerari.

Track d'aquest itinerari: Gorg Negre.
Hem trigat 3 h 30 minuts. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.