diumenge, 18 de maig del 2014

Castellsapera

Aproximació en cotxe:
Sortim de Terrassa per la carretera B-122 direcció Rellinars, al km 10 aproximadament tenim la Casa Nova de l'Obac, hi ha un petit aparcament i deixem el cotxe.

Itinerari a peu:
Anem per la pista cap a la Casa Nova de l'Obac, la deixem a la nostra dreta, seguim una pista a la nostra esquerra que ens porta a La Casa Vella de l'Obac, passem pel costat i seguim el camí, anem direcció Pou de Glaç i Font de la Portella, seguim el camí, arribem al trencall del pou i ens hi arribem, tornem enrera i seguim cap a la Font de la Portella, hi arribem i anem seguint el camí, deixem trencall esquerra, més endavant agafem un trencall marcat únicament per un pedró cap a la nostra dreta, arribem al coll Estret, anem cap a l'esquerra i ens enfilem per les roques, seguim per la carena, deixem trencall de la dreta, quan arribem a les vistes de les roques de Castellsapera anem cap a la nostra dreta, primerament el corriol no es gaire visible i pugem per la roca, a pocs metres ja es veu el corriol i el seguim fins a la carena.
Seguint fites i corriol revoltem Castellsapera deixant-lo a la nostra esquerra.
Les fites ens porten a una canal, anem pujant, arribem a un collet i ens enfilem primera a la dreta, tornem al collet i després a l'esquerra.

Retorn:
Tornem al últim collet i anem per la canal que ens queda a la nostra esquerra, vessant contraria a la que hem pujat.
Baixa ben dreta, ens agafem als arbres i en un pas hi ha una corda per ajudar-te, arribem a un camí i anem cap a l'esquerra, deixem trencall dreta, arribem al lloc on hem deixat el camí per pujar a Castellsapera, seguim el camí, deixem trencall a la nostra esquerra, seguim baixant i arribem al coll estret, seguim recta, arribem a un trencall i a un altre pou de glaç, agafem el camí més a la nostra dreta, seguim carena i arribem a la torre de vigilància, passem pel costat i seguim el camí, arribem a la pista que ens portarà a la Casa Nova de l'Obac i a l'aparcament.

Track d'aquest itinerari: Castellsapera.
Hem trigat 3 h. Parades a part.
La sortida té un desnivell de 950 m aprox i un recorregut de 9 km de distància.