dissabte, 3 d’agost del 2013

Intent al Pic de Sobenuix

La pluja ens va fer tornar enrera quan ja estàvem a la cresta, faltava poc per arribar dalt del Pic.

Aproximació en cotxe i telefèric:
Per la carretera N-260 ens arribem a Senterada on girem per anar fins a la pressa de Sallente per la carretera L-503. Travessem tota la Vall Fosca, a l'últim poble Capdella seguim la indicació telefèric, seguint aquesta carretera arribem a l'aparcament. Pugem al telefèric que ens porta fins l'Estany Gento.

Itinerari a peu:
Agafem el camí que surt just sota el telefèric direcció al refugi de La Colomina, anem seguint aquesta indicació fins a La Portella, es separen els camins del refugi amb el de l'estany Tort, seguim Estany Tort, el camí molt marcat i les fites ens porten a vorejar l'estany Tort (l'estany ens queda a la nostra dreta), passem per sobre la pressa del Mariolo, voregem aquest estany (ens queda a la nostra esquerra), voregem el Cubieso (ens queda a la nostra dreta), trobem un trencall que porta a la Collada de Dellui i al refugi de l'estany Llong, seguim cap al coll dels Gavatxos, el corriol ja no està tant marcat i hi ha menys fites però es pot seguir sense dificultat.
Seguim cap a l'estany de Castieso (ens queda a la nostra esquerra)i a partir d'aquí puja decididament cap al coll dels Gavatxos, seguint les fites anem pujant per la cresta sense dificultats, el temps s'anava complicant i la cortina d'aigua que feia estona que ens seguia acaba atrapant-nos, abans d'arribar al gran bloc de roca que es voreja per l'esquerra decidim tornar enrerera i deixar-ho per un altre dia.

Retorn: El fem pel mateix itinerari.